Welcome :) Follow me :D

Wednesday, August 18, 2010

My wallet!

Assalamualaikum wbt...

Annyeonghaseyo! :( Tgk tajuk tu pun korang mesti dah tau apa yang bakal aku ceritakan. Uhuhu. Dompet aku hilang! Sedih sesangatt! T-T

Kejadian malang ini menimpa aku pada hari Isnin. Aku pergi bertugas untuk gerai Ramadhan PPIK. Beg dan dompet aku tinggalkan di surau. Setelah selesai bertugas, aku balik ke rumah seperti biasa. Keesokan harinya, aku sedar bahawa dompet aku telah hilang. Dalam dompet tersebut, ada IC kad aku dan kad ATM BSN kawan aku. Kawan aku telah meminta tolong untuk mengeluarkan sejumlah wang dari kad tersebut untuk kegunaannya segera. Jadi, kad tersebut beserta password ada dalam dompet.


Setelah mencari dan mencari tetapi gagal untuk menjumpainya, Aku dan kawan aku pergi berjumpa dengan PK HEM dan meminta bantuannya. Kami keluar dari sekolah bersama cikgu yang bertugas. Kami pergi melaporkan hal tersebut di balai polis. Permohonan untuk melakukan pengesahan pencuri yang telah mengeluarkan wang sebanyak RM250 dari kad ATM sahabat aku melalui CC tv. Tapi malangnya, proses itu akan mengambil masa agak lama. 2 minggu. Fuhh! Lama tu. Aku terpaksa ler pergi buat IC baru pada hari ni. Uwaa~ Sedih. Gambar² sahabat dan kakak aku semua ada dalm dompet tu! Uwaaa! Memang bertuah pencuri itu!!! Waktu bulan pose dia mencuri?! Kat surau lagi tu. Ish³! Semoga Allah membalas perbuatan "makhluk" tersebut. T-T


Baiklah. Tata. Wait till the next post. I will tell u about our bazaar ramadhan. ^^ Wassalam. :)

No comments:

Post a Comment